Les webs 2.0 s’associa habitualment amb les
aplicacions web que faciliten la compartició interactiva d’informació, el
disseny centrat en l’usuari i la col·laboració dins el World Wide Web.
Alguns exemples serien les comunitats basades en web, les xarxes socials,
els llocs de P2P els wikis i els blocs. Aquestes
han revolucionat internet en els últims anys. Gràcies a la interacció entre la
pàgina web i l’usuari s’ha produït una relació més pròxima entre el món
digital/virtual i el món real, ja que és l’usuari qui pot manipular la
informació de manera seriosa. A l’hora de fer la reflexió hem decidit fer un
balanç dels aspectes positius i negatius, ja que ho hem trobat apropiat per
conèixer una mica més aquesta web tan important i utilitzada.
Per
una banda la web 2.0 ens pot aportar un suport tècnic i alhora social ja
que comporta facilitats alhora de difondre i executar continguts, i per
altre permet integrar continguts de diferents membres de la comunitat i
construint així un aprenentatge col·laboratiu. D’aquesta manera el docent té
més oportunitats de que els alumnes aprenguin d’una manera més dinàmica,
personalitzada, i per tant, més eficaç. No obstant no tot són avantatges.
La web 2.0 comporta una pèrdua immediata de la intimitat tot i que a la
vegada permet l’oportunitat de no identificar-se. Un altre punt rellevant
és l’addicció que aquest recurs pot generar. Aquest últim aspecte va relacionat
amb el fet que els propietaris de les webs 2.0 poden utilitzar aquest fet per
manipular els usuaris i denegar-los-hi el dret d’accedir gratuïtament.
Salutacions de Montse, Mireia, Alison, Clara i Gemma.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada